Hösten 2020

Den 17 augusti startar terminen igen. Som alla vet har vi det varit besvärliga tider och de är inte över ännu. Därför kommer vi att behöva förhålla oss till det. Vi startar på fullt schema men det kommer ändå inte att bli som vanligt. (Schemat är inte helt klart ännu men snart…)

Det vi kommer att behöva göra är att sprita mattan mellan grupperna och se till att vi inte vistas för många på vårt begränsade utrymme samtidigt. Man kommer att behöva ha lite tålamod med dessa saker. Vi kommer att avsluta klasserna ca 10 minuter tidigare och starta nästa grupp 10 minuter senare, på ett ungefär.

På lördagar när två barngrupper följer efter varandra vill vi att ungdomarna väntar uppe vid ingången tills de blir hämtade. Föräldrar till de mindre barnen kan komma ner och lämna sina barn men behöver sedan gå ut under träningen. Korridoren till dojon är smal och det är inte lämpligt att stå kvar inne och vänta.

Som sagt, det kommer att bli lite knöligt, men vi kan ändå börja träna och det är en bra sak.

Mer info kommer snart.

Vänliga hälsningar/Styrelsen


Roger, 26/juli-2020

Träning i sommar

Nu är det bara en vecka kvar i Enskedehallen innan de stänger för sommaren. Barn/ungdom kör sista passet 29/6 sen får de sommarlov. Stora ungdomar kan köra med i vuxengruppen under sommaren om de vill.

Mellan V. 28-33 tränar vi måndagar och onsdagar 19.30-21, på Rosenlundsgatan 54 (Stockholm Aikido Klubb) och Lördagar, 10-11.30, på Tjärnhovsgatan 5B (Kampsportshuset).

V. 33 Tränar vi endast måndag, onsdag. Helgen har vi Kick-Off på Bosön.

V. 34 Terminen startar i Enskedehallen.


Roger, 28/juni-2020

Vi kan brottas igen!

Riktlinjer för träning under Sommaren.

Folkhälsomyndigheten meddelade den 29 maj att myndighetens föreskrifter och allmänna råd kommer att ändras den 14 juni. Bland annat kommer rådet om att “undvika närkontakt mellan idrottsutövare” att tas bort. RF:s tolkning är därmed att även idrott där mycket närkontakt förekommer kan genomföras efter den 14 juni, så länge Folkhälsomyndighetens råd följs i övrigt.

Panda Dojo kommer därför att starta upp träningen igen men vi gör det med restriktioner baserade på de “Generella råd” som nämnda myndigheter har tagit fram. Vi har anpassat råden till vår verksamhet och i vissa fall även skärpt dem något.

Våra regler för träning
Den som inte känner sig 100% frisk stannar hemma. Även vid milda diffusa symtom ska du inte träna. Symptom som vi annars kanske tränar oss igenom skall nu inte negligeras. Ont i huvudet, konstig mage, hosta, stanna hemma! Om du varit milt sjuk stannar du hemma minst två dagar efter. Om du varit sjuk på riktigt stannar du hemma minst en vecka. Om du känner dig konstig under träning går du hem.

Vi tar inte in nya tränande under sommaren. Endast de som tränat tidigare får komma. Detta för att hålla grupperna små och för att vi då känner alla och litar på varandra och att ingen skulle chansa och träna (även om vi så gärna vill) med risk att smitta våra träningskompisar

Inga föräldrar eller anhöriga i lokalen.

Vi duschar hemma i möjligaste mån.

Vi delar inte vattenflaskor.

Vi ser till att det finns möjlighet att torka av utrustning och mattor före och efter användning.

Vi ser till att det finns möjlighet till handtvätt eller handsprit och uppmanar till god handhygien.

Om läget förändras till det sämre och myndigheterna ändrar sina råd kommer vi omedelbart att ställa in träningen.

Med det sagt. Jäklar vad roligt det ska bli att få börja brottas igen! Vi kör två grupper. En för barn i alla åldrar och en för vuxna, alla nivåer.

De tre första veckorna är schemat följande:
V. 25-27
Vuxna- Måndag & onsdag 18-19.30. Lördag 10-11.30 (Ingen träning på Midsommar tyvärr!)

Barn- Måndag 17-18. Efter vecka 27 får barnen sommarlov.

Vi ses på mattan!


Roger, 12/juni-2020

Träning över sommaren

Då blir det såhär.
Alla grupper fortsätter att träna ute, på nuvarande schema, fram till midsommar. Från midsommar pausar vi barn- och ungdomsgrupperna fram till terminen startar igen 17 augusti. Det betyder att 6-8 år har tre träningar kvar och 9-14 år har fyra. Det blir ingen officiell avslutning i år eftersom vi inte kan gradera någon och vi inte vill ha någon stor sammankomst. Tråkigt såklart!

V.26, veckan efter midsommar, kör vuxna sista veckan på nuvarande schema.
Från v. 27, då hallen är stängd och vi inte kommer åt våra redskap, kör vi boxning. Måndagar och onsdagar 18.00. Om det regnar ställer vi in.
Stora ungdomar är välkomna på dessa pass.
Om det under sommaren skulle bli för lågt deltagande ställer vi in träningen och väntar på hösten. Så kom!

Och så håller vi alla tummar och tår för att vi ska kunna köra som vanligt efter sommaren!

Men tills dess tränar vi på med det vi kan.
Ses i kväll!


Roger, 25/maj-2020

Inställd träning 13/5

Vi ställer in träningen idag pga blött väder. Det ska kanske lätta upp senare men vi måste fatta ett beslut och det vill vi inte göra för sent. Ingen träning idag alltså. Ungdomar är välkomna på lördag 10.15 att träna med den yngre gruppen. Så att ni inte blir utan träning. Vi ses då!


Roger, 13/maj-2020

Träning 6-8 år!

Hallå!
Då tänker vi testa en grupp även för de minsta Pandorna. De som är 6-8 år är välkomna på utomhusträning lördagar 10.15-11. Kläder efter väder. Vi möter upp er utanför ingången. Föräldrar hjälper till att hålla avstånd. Föräldrar kan passa på att ta en promenad under träningen så vi sprider ut oss.
Om det regnar en timme innan eller sista timmen fram till träning ställer vi in. Vi börjar med två lördagar. Om det faller väl ut fortsätter vi. Med det ser schemat ut såhär:
Måndag- Gymmet. 16.30-18, vuxna.
Onsdag- Uteträning. 17-17.45, 9-14 år. 18-19, vuxna.
Lördag- Uteträning. 10.15-11, 6-8 år. 11-12, vuxna.

Välkomna!


Roger, 5/maj-2020

Träning under Cononan

Onsdag träning igen, med viss reservation. Om det regnar 16.00 ställer vi in. Annars kör vi:
17-17.45 Ungdom
18-19 Vuxna
Klä er efter väder. Ta med vattenflaska. Vi ses utanför hallen. Och naturligtvis tänker vi på att hålla avstånd.

Vi har också träning i gymmet inne i hallen måndagar 16.30-18 för vuxna.

Välkomna!


Roger, 29/april-2020

Uteträning från 22 april

Dags att träna tillsammans igen!
Vi börjar med ett pass i veckan med start nu på onsdag.
17-17.50 Barn/unga från 9 år.
18-19 Vuxna
Träningen kommer att ske i närheten av Enskedehallen och vi träffas utanför entrén. Kom ombytta. Oömma träningskläder, egen vattenflaska och vuxna kan med fördel ha med sig arbetshandskar. I början har vi ingen träning för 6-8 år. Om det här utvecklas fint och vi får igång fler instruktörer kan det bli fler pass och kanske träning även för de yngsta.
Självklart kommer vi att träna med fysiskt avstånd och ni kommer bara om ni känner er helt friska.
Wrrooooaaaarrrrrggghhhh!


Roger, 20/april-2020

Fortsatt ingen träning!

Vi förlänger träningsuppehållet april ut. Det här är såklart oerhört tråkigt men ingenting att göra åt. Vi lyssnar på, och följer de rekommendationer som Folkhälsomyndigheten mm kommer med. Håll avstånd gott folk!


Roger, 13/april-2020

Fortsatt stängt

Fortsatt ingen träning i dojon fram till den 12 april. Det är fortfarande av största vikt att inte ha fysisk kontakt.
På onsdag kör vi en utomhusträning för vuxna och tonåringar. 18.00 utanför Enskedehallen. Löpning och utegym. Välkomna!


Roger, 29/mars-2020

Ingen träning till 29/3

Vi ställer, fortsatt, in alla träningar till 29/3.
Vi pratar om olika alternativ efter det. Kanske träffas vi för gemensam fys veckan efter men vi kallhänger just nu. Vi följer utvecklingen och kommer inte att stressa fram några beslut. Det här är tråkigt men nödvändigt.
Hoppas att ni ändå håller igång. Naturen har inte stängt och det kan vara skönt att vara ute som variation till all tid vi brukar spendera i källaren. Ha det bra där ute och glöm inte att tvätta händerna!


Roger, 19/mars-2020

Vi lägger ner träningen ett tag!

Tråkig men nödvändigt!
På grund av rådande omständigheter stänger vi ner all träning t.o.m 22 mars. Till att börja med. Vi tar en vecka i taget efter det och följer de rekommendationer som kommer från Folkhälsomyndigheten mm.
Vi kan inte med gott samvete fortsätta brottas när vi vet hur smittan sprids. Handtvätt med mer betyder ingenting när man jämför med hur mycket kroppskontakt vi har under träningarna.
Kanske dags att snöra på sig löparskorna!?
Vi hör av oss så snart läget förändras.
Peace!


Roger, 12/mars-2020

Mycket kul har hänt!

I perioder är vi lite dåliga på att uppdatera hemsidan. Det kanske kommer sig av att vi har fullt upp med att träna eller så är vi bara lata. Det är inget vi riktigt har klarhet i. 🙂
Hur som helst har vi haft träningar med Elina, tagit tre silver på Halmstad Open, haft läger med Johannes Wieth och fått klubbens första svartbälte. Kul va!!!

 


Roger, 9/mars-2020

Sportlovet

Under Sportlovet gör vi som vanligt och reducerar träningen för barn något. Vi tar bort tisdagsträningen och tidiga lördagsträningen. Alla barn och ungdomar tränar då tillsammans:
Måndag 24 17-18
Onsdag 26 17-18
Lördag 29 10-11

Vi ses då!

 


Roger, 20/februari-2020

Brottartime!

Och så vill vi påminna om att lite större barn är välkomna på fredagarnas No-Gi träning. 17-18 kör vi en hel del stående tekniker. Bra träning kanske speciellt för de som vill tävla om något tag.

Välkomna!


Roger, 4/februari-2020

Info till barn som vill tävla (och deras föräldrar)

Vill ditt barn tävla? Vad kul!
På Panda tävlar den som vill och är redo. Du som är sugen på att tävla i Bjj börjar med att prata med din instruktör för att höra om hen tycker du är redo. Om du är det så bestämmer vi tillsammans vilken eller vilka tävlingar du kan anmäla dig till. Även du som tävlat tidigare pratar med Roger eller Robban B innan du anmäler dig.
Så i korthet: Träna bra. Prata med Roger eller Robban B. Anmäl dig.
Till tävlingsdagen behöver du: En ren dräkt, klippta naglar, eventuellt ett tandskydd och om du är vuxen en legitimation. Tävlingarna brukar flyta bra och enligt tidsschema men du behöver själv hålla koll på dina matchtider under dagen. Vi samlas innan och stannar kvar tillsammans tills alla pandor tävlat klart. Bjj är en individuell sport men vi behöver vårt lag som stöd när vi är på mattan.

Power to da Panda!


Roger, 4/februari-2020

Vuxna (+16 år) som vill börja träna

På Panda har vi inga rena nybörjarklasser. Vad vi har är fem tillfällen i veckan då vi tränar vårt grundsystem. Det går att träna som nybörjare och för de som vill ha möjligheten att träna BJJ lite lugnare. Passen står som ”Alla” i schemat. I början av terminen innehåller passen för Alla mera grunder. Lite senare bygger vi på och ökar farten. BJJ är en tekniksport och därför är viktigt att ha en bra grund att bygga vidare på. BJJ är också världens kanske roligaste idrott så vi hoppas att du kommer ner och provtränar. Vi bjuder på två fria träningar. Du behöver bara komma ner i oömma kläder och ta med en vattenflaska.

Välkomna!


Roger, 19/januari-2020

Läger med Priit Mihkelson

Tre dagar med Turtle and Grilled Chicken. Mycket kul!


Roger, 19/januari-2020

Börja träna. Terminen startar 13 januari.

Det kommer in många frågor om hur man gör för att börja träna. Det är faktiskt mycket mycket enkelt att börja!

Titta på Schemat och se när du eller ditt barn ska vara på plats i Enskedehallen, Gullmarsplan. Sen är det bara att komma ner och provträna. Provträningen är inte några speciella datum. Du kommer och provtränar när det passar dig. När ni har testat två gånger och vet att ni vill fortsätta skriver ni in er via hemsidan.
Obs! Skriv inte in er innan ni vet att ni vill fortsätta!

Oömma träningskläder och vattenflaska är allt som behövs i början.Har ni flera frågor, hugg tag i någon på klubben.

Nya barn och ungdomar tränar tisdagar och lördagar.

Nya vuxna har fem träningsdagar att välja bland plus gym och sparring.

Välkomna!


Roger, 3/januari-2020

Träningstider kommande månaden under Schema


Roger, 15/december-2019